Hidtil stærkeste musikprogram klar til Avernax 2019

Udgivet den 10. maj 2019

Vi ved, vi har krævet tålmodighed af jer. Vi ved, I har købt billetter uden at kende musikprogrammet. Men så meget desto mere har vi glædet os til at præsentere jer for årets fulde musikprogram, som er:

Alberte | Folkeklubben | Palace Winter | Lydmor | Kenton Slash Demon | Goss | Nurse | Love Coffin | Ida Wenøe | Tan | Dør nr. 13 | PJ Bonneman | Night Viper | M. Rexen | L.T. Valentin | Fred Life | Red Lama | Rambo Banjo and the Slickpickers

Og vi synes i al beskedenhed selv, at det er det hidtil bedste program, vores tre år gamle ø-festival har præsteret.

“Der er nogle bands, vi har arbejdet på at få med i flere år, blandt andet Folkeklubben,“ fortæller Rune Kjær-Nielsen, der også fremhæver betydningen af, at festivalen nu har nogle år på bagen:

“Vi får flere henvendelser, og bookerne lytter mere nu, end da vi startede for tre år siden. På den måde har vi fået nogle navne, som vi ikke have tænkt kunne lade sig gøre, som Lydmor og Kenton Slash Demon.”

Gæsterne kan glæde sig til så forskellige navne som:

“Vi er stolte af et program, der er diverst, og som har nogle rigtig spændende upcoming kunstnere som fx Ida Wenøe, Goss og Love Coffin, men også nogle mere etablerede navne som Folkeklubben og Alberte, der appellerer bredt, og så er der for første gang et udenlandsk navn på plakaten, nemlig svenske Night Viper.”

Musik i symbiose med festivalens rytme
Vi har også gjort en ekstra indsats for at lægge en spilleplan, der følger gæsternes rytme og festivalens stemning.

“Vi tror virkelig, vi har knækket koden til at lægge en god spilleplan. Det kommer til at starte lidt stille om eftermiddagen, men så sker der et temposkift om aftenen, hvor vi gradvis opbygger intensiteten. Det bliver i perfekt symbiose med stemningen på festivalen,” siger Rune Kjær-Nielsen.

Dem, som synes, der var for lidt gang i Havscenen i 2018 kan godt glæde sig, for den bliver i år fyldt ud med fire eftermiddagskoncerter.

“Havscenen skal i spil, når eftermiddagssolen skinner, der er gang i østersbaren, og de første (eller næste) kolde øl skænkes.”

Han forklarer, at det har været et fokus at undgå tomme scener. Derfor lader man publikum hvile ørerne i længere pauser, så folk har tid til at nyde festivalen, når der ikke er musik og fokusere musikken, når den er der.